EN
Sidst opdateret 26. maj 2022
CASE "Kompetenceudviklingsforløb - didaktik i hybride læringsrum"
TYPE E-læringsforløb
MÅL At opkvalificere undervisere på de merkantile erhvervsuddannelser, og udvikle deres it-didaktiske kompetencer ift. til at kunne anvende Viden om Datas digitale læringsforløb i en delvis assisteret kontekst, eller som IT-baseret undervisning.
MIT JOB At udvikle og designe et didaktisk læremiddel (High def. prototype), med afsæt i teorier om læring, viden og undervisning (herunder læringsdesign), med fokus på hybride læringsrum (delvis assisteret kontekst).
METODER Analyse, planlæging, evaluering og udarbejdelse af fungerende prototype.
Udvikling foretaget med afsæt i didaktisk optimering af indhold, afprøving af viden gennem quiz, scenarier, multiple choice mv. og vurdering af læringsudbytte.
METODISK AFSÆT Design Thinking - EMPHASIZE <-> DEFINE <-> IDEATE <-> PROTOTYPE <-> TEST
VÆRKTØJER Articulate Rise, Illustrator, Photoshop, InDesign, Acrobat (integrering af lyd), Audacity.
 
“(...) Det multimodale design og kombinationen af viden, refleksion og quizzer fungerer godt til at få stoffet under huden.” - en deltager i session #7

Den didaktiske relationsmodel - egen tilpasning (Hiim & Hippe, 2007, s. 73)
Den didaktiske relationsmodel - egen tilpasning (Hiim & Hippe, 2007, s. 73)
Læring på arbejdspladsen - (Sarah Ildsvad Winther, Illeris, 2004, s. 30)
Læring på arbejdspladsen - (Sarah Ildsvad Winther, Illeris, 2004, s. 30)
Logisk struktur
Logisk struktur
Introduktion
Introduktion
Overblik
Overblik
Overblik vha. grafik og lyd
Overblik vha. grafik og lyd
Afprøvning af viden
Afprøvning af viden
Refleksion og test
Refleksion og test
Logik, viden og afprøvning
Logik, viden og afprøvning
Løbende feedback
Løbende feedback
Refleksion og afprøvning vha. scenarier
Refleksion og afprøvning vha. scenarier
Back to Top