Sidst opdateret 26. maj 2022
CASE "Kompetenceudviklingsforløb - didaktik i hybride læringsrum"
TYPE E-læringsforløb
MÅL At opkvalificere undervisere på de merkantile erhvervsuddannelser, og udvikle deres it-didaktiske kompetencer ift. til at kunne anvende Viden om Datas digitale læringsforløb i en delvis assisteret kontekst, eller som IT-baseret undervisning.
MIT JOB At udvikle og designe et didaktisk læremiddel (High def. prototype), med afsæt i teorier om læring, viden og undervisning (herunder læringsdesign), med fokus på hybride læringsrum (delvis assisteret kontekst).
METODER Analyse, planlæging, evaluering og udarbejdelse af fungerende prototype.
Udvikling foretaget med afsæt i didaktisk optimering af indhold, afprøving af viden gennem quiz, scenarier, multiple choice mv. og vurdering af læringsudbytte.
Udvikling foretaget med afsæt i didaktisk optimering af indhold, afprøving af viden gennem quiz, scenarier, multiple choice mv. og vurdering af læringsudbytte.
METODISK AFSÆT Design Thinking - EMPHASIZE <-> DEFINE <-> IDEATE <-> PROTOTYPE <-> TEST
VÆRKTØJER Articulate Rise, Illustrator, Photoshop, InDesign, Acrobat (integrering af lyd), Audacity.
“(...) Det multimodale design og kombinationen af viden, refleksion og quizzer fungerer godt til at få stoffet under huden.” - en deltager i session #7